Darbe girişimini ilk hangi kanal duyurdu?

Hepsi “İlk ben verdim” diyor ama…

19 Temmuz 2016 Salı, 13:43
Reyting sonuçları

Milliyet’in ekran yazarı Sina Koloğlu, bugün köşesinde darbe girişimini ilk duyuran kanalın hangisi olduğunu yazdı.

Koloğlu, NTV’nin “Darbe girişimini ilk duyuran biz olduk” şeklindeki basın bülteni eleştirdi ve CNN Türk’ün NTV’den daha önce olayı yayımlamaya başladığını, ama haber kanallarının hepsi, olayı terör operasyonu olarak yorumlarken bir tek kanalın “FETÖ’nün darbe girişimi” diye olayı açıkladığını anlattı.

İşte o kanal ve Sina Koloğlu’nun dakika dakika kanallar için yaptığı analiz:

NTV İLK BİZ DUYURDUK DİYOR AMA

NTV basın bülteni hazırlamış, “Darbe girişimini ilk duyuran biz olduk” diye. Cumhurbaşkanı’nın cep telefonundan yayına bağlanmasının da sadece kendi kanallarında gerçekleştiğini yazmışlar.

Bu işi ilk, benim gördüğüm CNN Türk yaptı. Hande Fırat bu konuşmayı canlı yayında gerçekleştirdi.

Ekranda ‘gayrı resmi’ ilk duyuran ise sürpriz bir kanala geldi!

Peki haber kanallarında ilk anlar nasıldı?

DARBE GÖRÜNTÜLERİ

A Haber, haber bültenindeydi… Boğaz Köprüsü’nden ilk görüntüleri vermeye başladı. Sonra Ankara’ya bağlandı.

İlk manşeti “Yurt genelinde terör alarmı verildi” şeklinde oldu. CNN Türk’te Başak Şengül’ün programı vardı. Alt yazılar geçmeye başlamıştı. 22.31 gibi görüntülü yayına geçtiler.

“Boğaz geçişinin kapatıldığı” söylendi. “Tedirgin günler yaşıyoruz. (Nice’teki terör saldırısından bahsediliyor) Daha önce yaşadığımız acı tecrübeler var ülkemizde” diye durum ‘terör’ üzerine yoğunlaştı.

NTV’DE BELGESEL VARDI

NTV’de belgesel vardı. 22.41’de görüntülü olarak vermeye başladı. “Köprü kapatıldı, sebebiyle ilgili bilgiye henüz ulaşılamadı” diye ilk yorum yapıldı. NTV, 23.01’de başbakanın sözleriyle ‘darbe girişimini’ öğrenmiş oldu.

Kanal 24’te ‘Kadınlar Meclisi’ canlı yayındaydı. NTV’de yayınlanan demece bağlanana kadar haberi olmadı! Alttan tek satır yazı geçmedi.

Ülke TV’, “Elimize geçen bilgilere göre, ülke çapında bir terör operasyonu başlatıldı bilgisini duyuralım.” dediğinde saat 22.57’diydi.

HALK TV: “11 EYLÜL’E BENZİYOR”

Halk TV’de Emekli Kurmay Albay Haydar Ateş, köprülerin kapatılması ve uçakların alçak uçuş yapmasını 11 Eylül tipi bir saldırıya yordu. Saat, 23.01.

O sıralarda başbakan, darbeyi çoktan açıklamıştı. Tayfun Talipoğlu’nun programında da ilk görüntüler verildi. Hatta Ankara’dan uçakların alçaktan uçtuğunu aslında Halk TV’de gördük. Yani ucundan yakalamışlardı! “Köprü, Avrasya maratonu dışında hiç kapanmaz” diyordu Talipoğlu.

ULUSAL KANAL: KOMPLO TEORİLERİNE DEVAM

Ulusal Kanal’da Mustafa Mutlu canlı yayındaydı. Ekranında kapanan köprü görüntüleri vardı. (saat 22.36) konuğu da avukat Celal Ülgen’di. “Şu an bilmiyoruz, ama bilmiyoruz demek de habercilik ayıbı o yüzden en kısa zamanda öğrenmeye çalışıyoruz” dedi Mutlu. Ülgen komplo teorisini kurdu; “Her iki köprünün tek ayağından sadece gidişin kapanması demek, ihbar alınmış olduğunu gösteriyor.” Tank geçişleri de buna yoruluyor!

İLK VEREN KİM OLDU?

22.50’de aslında haberi ilk duyuran kanal, TV Net oldu.

Yeni Şafak’a dayandırdığı haberi ekranda verdi: “FETÖ’nun bir darbesi oldu.” Peki o saate kadar hiçbir kanalın haber merkezine benzer notlar düşmedi mi?

You must be logged in to post a comment Login